Μου κάνει εντύπωση, σε μια στιγμή όλα αλλάζουν...

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Μας κάνουν τα περαιτέρω τεστ ακαμψίας από το Ιταλικό GP

H FIA αναμένεται να κάνει από το Ιταλικό GP περισσότερα τεστ ακαμψίας στα μονοθέσια, έτσι ώστε να εξαλείψει τη χρήση εύκαμπτων αεροδυναμικών βοηθημάτων και αμαξωμάτων.

Έχει ήδη γίνει γνωστό ότι η FIA θα αυξήσει το φορτίο των στατικών τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής για το GP Βελγίου, διπλασιάζοντας -ενδεχομένως- το στατικό φορτίο από τα 50 κιλά που ήταν έως το GP Ουγγαρίας.

Η FIA προσπαθεί να αποτρέψει τις ομάδες να χρησιμοποιούν εύκαμπτες εμπρός αεροτομές, οι οποίες βυθίζονται υπό το αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται σε υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας την απόδοσή τους με τρόπο που παραβαίνει τον κανονισμό ο οποίος απαγορεύει τη χρήση κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων.
Αφότου διαπιστώθηκε ότι Red Bull και Ferrari καταφέρνουν να πετύχουν βύθιση της εμπρός αεροτομής τους υπό αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο μέσω του ταυτόχρονου ανασηκώματος του εμπρός μέρος του πατώματος (που βρίσκεται κάτω από τα πόδια του οδηγού), η FIA αποφάσισε να παρουσιάσει τεστ στατικού φορτίου και σε αυτή την περιοχή του μονοθεσίου.
Σε επιστολή της FIA προς τις ομάδες, ο Charlie Whiting τις ενημέρωσε ότι θα υπάρξουν επιπλέον τεστ στατικού φορτίου στο εμπρός μέρος του πατώματος των μονοθεσίων, χωρίς όμως να αποκαλύψει τις λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής τους. Το μόνο που γνωρίζουν οι ομάδες είναι ότι τα καινούργια τεστ θα πραγματοποιηθούν στην περιοχή που βρίσκεται 380 χλστ. πίσω από τον εμπρός άξονα, 100 χλστ. ένθεν και ένθεν του διαμήκη κεντρικού άξονα του μονοθεσίου.
Με τους ισχύοντες κανονισμούς, το προεξέχων εμπρός μέρος του πατώματος των μονοθεσίων υπόκειται σε τεστ στατικού φορτίου 200 κιλών, που ασκείται με φορά προς τα επάνω (μέσω υδραυλικής πρέσας) και υπό το οποίο το συγκεκριμένο τμήμα του αμαξώματος δεν πρέπει να ανασηκώνεται περισσότερο από 5 χιλιοστά.
Αυτό το τεστ παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, επειδή οι ομάδες, προσπαθώντας να αναπληρώσουν τη χαμένη αρνητική άντωση από τους κανονισμούς του 2001, που επέβαλαν την ανύψωση της εμπρός αεροτομής, βρήκαν ότι μπορούν να ρυθμίζουν τα μονοθέσιά τους έτσι ώστε να έχουν μικρότερη απόσταση από το έδαφος (κερδίζοντας σε παραγωγή κάθετης δύναμης), κατασκευάζοντας εύκαμπτα πατώματα, τα οποία ανυψώνονταν κατά το φρενάρισμα.
Το 2006, πολλές ομάδες άρχισαν να παρουσιάζουν φορτισμένα ελατήρια στο εμπρός μέρος του πατώματος των μονοθεσίων τους για να το ανασηκώνουν στην πίστα, περνώντας παράλληλα επιτυχώς και τα στατικά τεστ της FIA. H χρήση τέτοιων ελατηρίων όμως απαγορεύτηκε εκείνη τη χρονιά.
Επιπλέον, η FIA αναμένεται να τροποποιήσει τους κανονισμούς που αφορούν την «ξύλινη» σανίδα στο πάτωμα των μονοθεσίου, για να διασφαλίσει ότι οι σύνδεσμοι σε αυτή την περιοχή δε βοηθούν το «προεξέχων» εμπρός μέρος του πατώματος να κάμπτεται. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, από το Ιταλικό GP, η «ξύλινη» σανίδα στο πάτωμα των μονοθεσίων δε θα επιτρέπεται να αποτελείται από περισσότερα από δυο κομμάτια, κανένα εκ των οποίων δε θα πρέπει να έχει μήκος μικρότερο από 1 μέτρο. Πολλές ομάδες διαθέτουν αυτή τη στιγμή στα μονοθέσιά του σανίδα η οποία αποτελείται από πολλά κομμάτια. Επίσης, από το Ιταλικό GP, όλες οι αρθρώσεις και οι σύνδεσμοι σε αυτή την περιοχή θα πρέπει να είναι σταθεροί.

Φ.Λ.

Πηγή http://www.rally.gr/