Ο Lewis Hamilton κυριάρχησε στο GP Βελγίου, όπου ο καιρός έκανε τα συνήθη τερτίπια του στο Spa-Francorchamps. Ο Βρετανός τέθηκε επικεφαλής στην πρώτη στροφή και δεν αποχωρίστηκε ποτέ την πρωτοπορία, παρά τις δυσκολίες που ρίχτηκαν στο δρόμο του, για να επιστρέψει στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο poleman Mark Webber, έπειτα από μια τραγική εκκίνηση, κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των προπορευόμενων. Τα βάθρο συμπλήρωσε ο Robert Kubica με τη Renault.
O Πολωνός έχασε μερικές θέσεις στους αρχικούς γύρους, αλλά ήταν 2ος στο μέσο του αγώνα. Τη 2η θέση την έχασε με το χρονοβόρο δεύτερο pit stop του, όπου δεν κατάφερε να σταματήσει στο σωστό σημείο του box της Renault, επιτρέποντας στον Webber να τον προσπεράσει στο pit lane.
Ο Jenson Button βρισκόταν στη δεύτερη θέση στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, ωστόσο στην προσπάθειά του να υπερασπίσει τη θέση αυτή, εμβολίστηκε από τον Sebastian Vettel, σύγκρουση η οποία τερμάτισε τον αγώνα του Βρετανού της McLaren επιτόπου (στο 17ο γύρο). Με το συμβάν να λαμβάνει χώρα στο chicane του Bus Stop, ο Vettel μπήκε στα pits για να αντικαταστήσει το ρύγχος του μονοθεσίου του. Στη συνέχεια, δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane για την πρόκληση του ατυχήματος, είχε αστοχία ελαστικού λόγω σύγκρουσης με τον Vitantonio Liuzzi και όταν άρχισε να βρέχει ρίσκαρε να βάλει αμέσως τα ελαστικά βροχής, μονάχα για να κάνει ένα επιπλέον pit stop. Τελικός απολογισμός: η 15η θέση...
Ο άλλος διεκδικητής του τίτλου, Fernando Alonso είχε επίσης έναν πολύ κακό αγώνα. Η απογοητευτική χθεσινή του επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές οφειλόταν κατά μεγάλο ποσοστό στο ότι ο Ισπανός είχε ρισκάρει επιλέγοντας ρυθμίσεις για το βρεγμένο στο στήσιμο του μονοθεσίου του. Στο χάος του πρώτου γύρου, ο Rubens Barrichello εμβόλισε τον Αlonso στο chicane του Bus Stop και ο Iσπανός μπήκε άμεσα στα pits για να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά, χωρίς να έχει τίποτα να χάσει. Η απόφαση όμως αποδείχθηκε λανθασμένη και ο Alonso αναγκάστηκε να επισκεφθεί και πάλι τα pits για να ξαναβάλει σλικ ελαστικά, πέφτοντας 18ος. Πραγματοποίησε πολύ καλή ανάκαμψη και μάλιστα βρέθηκε να «σπρώχνεται» με τον Vettel στο pit lane όταν άρχισε να βρέχει. Εντούτοις, παρά το ότι είχε ενδιάμεσα ελαστικά και ρυθμίσεις για βρεγμένο όταν πάτησε άτσαλα σε ένα βρεγμένο kerb έχασε τον έλεγχο της Ferrari και προσέκρουσε στις μπαριέρες, μόλις 6 γύρους πριν τον τερματισμό...
Την τιμή των όπλων για τη Ferrari έσωσε ο Felipe Massa, τερματίζοντας στην 4η θέση, ακολουθούμενος από τον πολύ καλό Adrian Sutil που συγκέντρωσε 10 βαθμούς για τη Force India. Πίσω από το Γερμανό τερμάτισαν οι δυο Mercedes, με τον Nico Rosberg να προσπερνάει τον team mate του, Michael Schumacher στην επανεκκίνηση μετά την τελευταία παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Mercedes ακολούθησε διαφορετική στρατηγική από τις άλλες ομάδες, επιλέγοντας να περιμένει τη βροχή για να πραγματοποιήσουν οι οδηγοί της το μοναδικό pit stop τους. Μια πολύ καλή ομαδική ανάκαμψη από τις θέσεις εκκίνησης 14 και 20, αντίστοιχα.
Το μικροκλίμα του Spa-Francorchamps έβαλε και πάλι τα δυνατά του για να δημιουργήσει έναν απρόβλεπτο και συναρπαστικό αγώνα. Στην εκκίνηση, όλοι οι οδηγοί είχαν σλικ ελαστικά, ωστόσο, οι ψιχάλες ήταν αρκετές ώστε στον πρώτο κιόλας γύρο να χάσουν το φρενάρισμά τους σχεδόν όλοι τους στο τελικό chicane. Η ελαφριά βροχή δεν κράτησε πολύ και ιδανική επιλογή ήταν η διατήρηση των σλικ ελαστικών. Από εκεί και πέρα, ο αγώνας εξελίχθηκε σε στεγνή πίστα, έως ότου 10 γύρους πριν το τέλος η βροχή αποφάσισε να κάνει την επανεμφάνισή της για να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα! Ο Webber αργοπόρησε στην εκκίνηση, όταν το σύστημα antistall (που αποτρέπει να σβήσει να ο κινητήρας) ενεργοποιήθηκε μόλις άφησε το συμπλέκτη. Ο Hamilton δε χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να τεθεί επικεφαλής, ενώ ο Webber έπεσε 7ος. Ο Kubica τοποθετήθηκε στη δεύτερη θέση, εμπρός από τους Button και Vettel, οι οποίοι αντάλλαξαν θέσεις στον πρώτο γύρο, αλλά ο Βρετανός επικράτησε. Ο Button κατάφερε μάλιστα να προσπεράσει τον Kubica στο δεύτερο γύρο, έπειτα από το χάος που προκλήθηκε στο τελευταίο chicane, όπου συναντώντας βρεγμένο οδόστρωμα, σχεδόν όλοι οι οδηγοί πήγαν ευθεία. Ο Alonso είχε καταφέρει να παραμείνει στην πίστα, ωστόσο ο Barrichello είχε χάσει τον έλεγχο της Williams στα φρένα πολύ νωρίτερα και εμβόλισε τη Ferrari του Ισπανού, καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή ανάρτηση του δικού του μονοθεσίου. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν μετά το τέλος του αγώνα αλλά δεν απέδωσαν κάποια ποινή. Ο Alonso μπήκε στα pits αμέσως μετά τη σύγκρουση, κάνοντας τη λανθασμένη μετάβαση στα ενδιάμεσα ελαστικά. Στο δεύτερο γύρο, ο Kubica έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στην Eau Rouge, παραδίδοντας τη 2η θέση στον Jenson Button στην ευθεία που ακολουθεί. Εντωμεταξύ, ο αλυτάρχης αποφάσισε να βάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα για να απομακρυνθεί το κατεστραμμένο μονοθέσιο του Barrichello και τα συντρίμμια. Η επανεκκίνηση δόθηκε στον 4ο γύρο και ο Kubica, ακολουθούμενος από τις δυο Red Bull, δε βρήκε επαρκή πρόσφυση, μπλόκαρε και τους δυο άξονες στη La Source και έδωσε την ευκαιρία στον Vettel να του αποσπάσει την 3η θέση. Παράλληλα, ο Button είχε τραυματίσει στους πρώτους γύρους την εμπρός αεροτομή του. Αυτό επέτρεπε στον Hamilton να απομακρύνεται με σταθερό ρυθμό και τον Vettel να πιέζει τον Button, ο οποίος προσπάθησε να διορθώσει το πρόβλημα χρησιμοποιώντας το ρυθμιζόμενο flap της εμπρός αεροτομής στη μέγιστη γωνία πρόσπτωσης, αλλά όπως ανέφερε αργότερα, αυτό έκανε απλά το πίσω μέρος του μονοθεσίου νευρικό, χωρίς να προσθέσει πρόσφυση στο εμπρός. Στο 11ο γύρο, αφού οι Rosberg, Petrov και Schumacher κατάφεραν να περάσουν εμπρός από τον Liuzzi που τους καθυστερούσε, ο Ρώσος οδηγός της Renault προσπέρασε από την εξωτερική τον Rosberg στη Les Combes. O Schumacher επωφελήθηκε της κατάστασης και πέρασε και αυτός εμπρός από τον team mate του, ο οποίος τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Mercedes του έπειτα από την επαφή με το άλλο μονοθέσιο της ομάδας. Ο Vettel προσπαθούσε να στριμώξει το μονοθέσιό του σε οποιαδήποτε τρύπα ασφάλτου άφηνε ο Button και στον 17ο γύρο, στα φρένα για το τελευταίο chicane, ο Vettel προσπάθησε να πάρει την εσωτερική, ο Button την κάλυψε και ο Γερμανός στράφηκε με μια απότομη κίνηση προς τα αριστερά (την εξωτερική). Αλλά η Red Bull αντέδρασε νευρικά (πατώντας σε μια ανομοιομορφία ασφάλτου), ο Vettel έχασε τον έλεγχο και εμβόλισε τη McLaren του Button. Ο Βρετανός δήλωσε ότι σκόπευε να αντικαταστήσει την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του στο πρώτο pit stop του. Ο Vettel ζήτησε συγνώμη από τον Button μέσω των δηλώσεών του, ενώ ο Bρετανός από την πλευρά του δήλωσε ότι το συμβάν αποτέλεσε μεγάλο πλήγμα για τις ελπίδες του στο κυνήγι του τίτλου. Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh κατέκρινε τον Vettel, αφού ανέφερε ότι ατυχήματα σαν κι αυτά τα συναντάμε μονάχα σε μικρότερες κατηγορίες. Ο Vettel μπήκε αμέσως στα pits για να αντικαταστήσει το κατεστραμμένο ρύγχος του, χάνοντας αρκετές θέσεις, ενώ στη συνέχεια οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τον τιμωρήσουν με ποινή διέλευσης από το pit lane για την πρόκληση του ατυχήματος, κάτι που του κόστισε περαιτέρω θέσεις, αν και ο Whitmarsh έκρινε την τιμωρία Γερμανού πολύ επιεική. Αυτό άφησε τον Hamilton επικεφαλής, με διαφορά 12 δευτερολέπτων από τον Kubica και τον Webber 3ο. Ο Aυστραλός ξεκίνησε το χορό των pit stop στον 22ο γύρο και το παράδειγμά του ακολούθησαν στον επόμενο ο Kubica και στο μεθεπόμενο ο Hamilton, χωρίς να αλλάξει η κατάταξη μεταξύ τους, παρά το γεγονός ότι ο Πολωνός οδηγός της Renault επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Webber. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Sutil κατάφερε να προσπεράσει τους Kobayashi και Schumacher. Λίγο αργότερα, ο Vettel έμπλεξε σε καινούργιους μπελάδες, όταν στη δεύτερη μονομαχία του με τον Liuzzi, και ενώ είχε περάσει τη Force India του Ιταλού στο τελευταίο chicane, υπήρξε επαφή μεταξύ τους, που προκάλεσε την αστοχία του πίσω αριστερού ελαστικού της Red Bull. O Vettel αναγκάστηκε να κάνει ένα ολόκληρο γύρο με τρεις τροχούς και έχασε περαιτέρω θέσεις, ενώ ο Liuzzi μπήκε άμεσα στα pits για αντικατάσταση του ρύγχους του. Ο Hamilton, στην κορυφή, διατηρούσε μια απόσταση ασφαλείας, έως ότου η βροχή έκανε την επανεμφάνισή της. Στον 35ο γύρο, έχασε τον έλεγχο της McLaren του στη Rivage, όταν μπλόκαρε ένα τροχό στο βρεγμένο οδόστρωμα και έκανε ένα ταξίδι στην αμμοπαγίδα, χτυπώντας ελαφρά τα προστατευτικά ελαστικά με την εμπρός αεροτομή του. Κατάφερε επιστρέψει στην πίστα και να παραμείνει επικεφαλής για να μπει στα pits στο τέλος εκείνου του γύρου, όπως έκαναν και οι τρεις οδηγοί που τον ακολουθούσαν, οι Kubica Webber (που είχε πλησιάσει τον Πολωνό) και Massa. Oι περισσότεροι οδηγοί που βρίσκονταν πίσω τους, είχαν προλάβει να μπουν στα pits λίγο νωρίτερα, με τις δυο Mercedes να πραγματοποιούν το μοναδικό pit stop τους και τους Alonso και Vettel να σπρώχνονται μεταξύ τους στο pit lane, σε ένα συμβάν που θα εξέταζαν οι αγωνοδίκες μετά το τέλος του αγώνα. Στα pits της Renault όμως, ο Kubica δεν κατάφερε να σταματήσει στο προκαθορισμένο σημείο, με την προσοχή του να έχει αποσπαστεί από τις πολλαπλές ρυθμίσεις που είχε να κάνει στο τιμόνι του, όπως ανέφερε ο ίδιος. Καθυστέρησε στο φρενάρισμά του στο βρεγμένο οδόστρωμα και χτύπησε ελαφρά μερικούς από τους μηχανικούς του, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, και επιτρέποντας στο Mark Webber να περάσει στη δεύτερη θέση εντός του pit lane. O Αυστραλός δεν προσπέρασε παρά μονάχα τον Sutil στον πρώτο γύρο, αλλά κατάφερε να ανακάμψει από την 7η στη 2η θέση εντέλει, χάρις στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι προπορευόμενοί του. Παράλληλα, η Red Bull πήρε το ρίσκο, εφόσον ο Vettel δεν είχε τίποτα να χάσει, να τοποθετήσει ελαστικά βροχής στο μονοθέσιο του Γερμανού, αλλά μέσα σε λίγους γύρους αυτά του πίσω άξονα είχαν ήδη καταστραφεί, επειδή δεν υπήρχε αρκετό νερό στην πίστα. Ο Vettel αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits λίγους γύρους αργότερα, επιλέγοντας και πάλι τα ελαστικά βροχής. Στον 38ο γύρο, ο Alonso προκάλεσε τη δεύτερη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, όταν στην έξοδο της Malmedy άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του, πάτησε το βρεγμένο kerb και έχασε τον έλεγχο της Ferrari του, προσκρούοντας στις μπαριέρες. Ο Hamilton είδε και πάλι τη διαφορά που είχε αναπτύξει από τον Webber να μηδενίζεται και η επανεκκίνηση στον 41ο από τους 44 γύρους ήταν η τελευταία ευκαιρία του Αυστραλού να διεκδικήσει τη νίκη. Ωστόσο, για μια ακόμα φορά σήμερα, ο Hamilton έκανε τα πάντα σωστά και δεν άφησε περιθώρια στη Red Bull να τον απειλήσει. Με τον ίδιο τρόπο, ο Kubica δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Webber, διατηρώντας παράλληλα μια απόσταση ασφαλείας από τον Massa. Ο Hamilton δήλωσε μετά τον αγώνα ότι συνθήκες σαν τις σημερινές μπορούν να κάνουν τον αγώνα λοταρία. Ο Βρετανός ανέφερε ότι οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες όταν άρχισε να βρέχει, ενώ αστειευόμενος, δήλωσε ότι ευχόταν το αυτοκίνητο ασφαλείας να παραμείνει περισσότερους γύρους στην πίστα κατά την τελευταία παρέμβασή του. Ωστόσο, σταμάτησε να βρέχει και οι συνθήκες στην πίστα βελτιώθηκαν. Στους τελευταίους γύρους, ο Hamilton πήγαινε πολύ προσεκτικά, προσέχοντας τη μικρή διαφορά του από τον Webber και εξασφαλίζοντας ότι θα φτάσει έως τη γραμμή του τερματισμού χωρίς... παρατράγουδα. Ο Mark Webber από την πλευρά του, με τη δεύτερη θέση, παρά το ότι δεν εντυπωσίασε, απέφυγε τα λάθη, έπειτα από αυτό που διέπραξε στην εκκίνηση και βρίσκεται μονάχα 3 βαθμούς πίσω από τον Hamilton στο βαθμολογικό πίνακα, σε αντίθεση με τον Vettel, που βρίσκεται πλέον 31 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό. Το γεγονός αυτό, κάνει τον Webber να δηλώσει ότι αν και είναι λίγο νωρίς για τη Red Bull να αποφασίσει ποιον από τους δυο οδηγούς της θα υποστηρίξει για την κατάκτηση του τίτλου, η στιγμή αυτή πλησιάζει γοργά, κατά τον ίδιο, που αποδίδει την αναγκαιότητα μιας τέτοιας κίνησης στην μεγαλύτερη εμπειρία της McLaren σε καταστάσεις διεκδίκησης τίτλου. Ο Hamilton δήλωσε ότι δεν προβλέπει να υπάρξει πλεονεκτική αντιμετώπιση εντός της McLaren λόγω της διαμόρφωσης της βαθμολογίας έπειτα από το GP Βελγίου και αρνήθηκε ότι ο ίδιος και ο Webber αρχίζουν να ξεχωρίζουν στο κυνήγι του τίτλου. «Έχετε δει στους τελευταίους αγώνες πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα, οπότε έχουμε πολύ δρόμο ακόμα και πολλούς βαθμούς να διεκδικηθούν από οποιονδήποτε από τους οδηγούς που μαχόμαστε για το Πρωτάθλημα», ήταν τα λόγια του Hamilton. Απροσδόκητη ήταν η επίδοση της Renault στο Βέλγιο, με τον Kubica να ανεβαίνει στο βάθρο για τρίτη φορά φέτος. Παρά τα λάθη που διέπραξε στους πρώτους γύρους ο Πολωνός, η τρίτη θέση αποτελεί ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τη γαλλική ομάδα, που παρουσίασε στο Βέλγιο το δικό της σύστημα stalling πίσω αεροτομής, που βοήθησε σημαντικά την R30. Αντιθέτως, απογοητευτική ήταν η εμφάνιση της Ferrari, παρά την 4η θέση του Massa. Λάθος στρατηγικές επιλογές κόστισαν πολλές θέσεις στον Alonso, ο οποίος όμως θα μπορούσε να έχει τερματίσει στους βαθμούς αν δεν είχε διαπράξει το ολέθριο λάθος του 6 γύρους πριν την καρό σημαία. Ο Alonso βρίσκεται τώρα 41 βαθμούς πίσω από τον Hamilton και η απόδοση της Ferrari στο Spa ήταν απογοητευτική, ίσως επηρεασμένη από τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής, παρά το γεγονός ότι τόσο η ιταλική ομάδα όσο και η Red Bull αρνούνται ότι πραγματοποίησαν τροποποιήσεις στα μονοθέσιά τους. Εντούτοις, οι ιθύνοντες της McLaren -η οποία κατάφερε να επωφεληθεί από τα ευνοϊκά προς το μονοθέσιό της χαρακτηριστικά της πίστας του Spa- και της Mercedes επιμένουν ότι οι εμπρός αεροτομές των Red Bull και Ferrari βρίσκονταν σε μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στο Βέλγιο, απ’ ότι στους προηγούμενους αγώνες. Ο Alonso πάντως δεν το βάζει κάτω, καθώς σήμερα 3 από τους 5 διεκδικητές του τίτλου δε σημείωσαν βαθμούς σήμερα. Οι άλλοι δυο oμως (Ηamilton, Webber) τερμάτισαν στις δυο καλύτερες θέσεις και έχουν πάρει μια ανάσα από τους υπολοιπους